fredag 25 januari 2019

Hemmafredag

Denna fredag har vi inget inbokat program, så skönt!
Vi har snurrat här hemma.

Lillebror har lagat frukost åt oss.


Han gillar att laga mat i köket. Det blev soppa med bakpulver.

Till höger om köket ser ni ett tyg som vi tidigare har haft på väggen (klick). Eftersom vi knappt har några väggar mer, bara fönster så fick tyget bli en gardin. Den var passlig längd dessutom så jag bara sydde lite in. 

På tal om bara fönster i huset så undrade min guddotter oroligt när hon kom första gången till oss: VEM skall tvätta alla era fönster? Heh, samma sak funderade jag på när vi var på husvisning ;) På frågan svarade jag att det blir antagligen jag och högst en gång om året :P

Efter frukost tog vi ett varv ute på gården.


Barnen tjöt av glädje när jag snurrade runt dem i snösläden. De flög av lite nu och då, men ville åka mera, mera, mera. 

Jag minns att jag gillade det också när pappa skyffla snö med mig i snösläden!

Trevlig fortsättning på fredagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar