söndag 13 januari 2019

Lillebrors rum

Lillebror fick ett alldeles eget rum när vi flyttade hit.
Här finns alla hans grejer (de är inte så många ). 

Han har dock inte spenderat så mycket tid i sitt rum för att jag har först velat piffa upp det lite. 
Först målade jag vårt sovrum grått och sedan Smulans rum blått (hennes önskemål).

Länge funderade jag på en vacker färg till Lillebrors rum, tills jag mitt i allt kom på idén!
Här skall inte köpas någon ny färg, jag skall använda det gråa och blåa. Det fanns bara lite blått kvar i burken så jag kunde bara använda till en liten del blått.

Det hela började med att jag tejpade en hel del!


Sen blev det en blå himmel.
Jag fick verkligen skrapa målburken får att få färgen att räcka!


Sen tejpade jag mera och målade bergen.



Lite vitt på vissa bergstoppar.


För att det inte skulle bli för mörkt så lämnade jag två väggar vita. 


Nu skall det möbleras, gardiner skall sys och sedan skall det förstås bo lite djur i bergen. En björn och en räv åtminstone!

Den blåa färgen är Tikkurilas "Lemmikki" (Förgätmigej). Den gråa färgen heter "Huurteinen" och den vita väggen har jag målat med färgen papper "Paperi". 
Bara som kom ihåg åt mig.

Lillebror han tog sina bilar och flyttade direkt in när jag hade städat bort mina penslar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar