söndag 6 januari 2019

Trettondagen

Idag har många slängt julen ut.
Vi väntar åtminstone till Tjugondag Knut. Stjärnorna i fönstret kommer nog att hänga en stund kvar efter det ännu, tills det blir ljusare.

Vår gran är så vacker och barrar inte än så förfärligt.


Till Lillebrors morgonrutin hör att gå och tända ljusen i granen. Han stiger upp och tassar direkt till granen. Så blir det med en gång ett behagligt ljus i stugan.

På veckoslutet har vi fixat massor. Köpt små grejer som prylar att hänga upp tavlor, färgkartor osv. Till förrådet har vi skruvat upp hyllor och jag har målat och gjort beställningar hit och dit.

Jag visar sedan i andra inlägg vad jag målat, skall måla färdigt först. 

Trots att vi alla har helst skrotat inomhus så har vi också snusat på utomhusluften i några timmar.
Idag var vi till pulkabacken ett stenkast i från oss och Smulan hittade en ny vän.
I samma ålder och hon bor så nära att vi ser huset från vårt fönster.

Flickorna hade så kul ihop att vi mammor skrev upp varandras telefonnummer och kom överens om att träffas igen. När jag sa att mitt efternamn är lite klurigt (de är finskspråkiga) så svarade mamman "inte alls, jag hade en kollega med samma namn". Hah, det var min kusin! Världen är liten. 

Imorgon tar jullovet slut och Smulan återvänder till dagis. Åh, vad hon tycker att det blir roligt, hon skall börja med att visa gluggen i munnen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar