onsdag 23 januari 2019

Fin vinter

Än så länge har jag gillat denna vinter, sagolik!
Vädret har också varit rätt så varierande, från gårdagens -26 till dagens -4. 

I söndags öppnade jag skidsäsongen. Jag var så glad när jag märkte att de hade dragit skidspår i skogen bredvid huset. Vill man ta en längre tur så kan man fortsätta ut på åkern.


Fina skidspår!

Smulan och Lillebror har åkt peffis i våra små snöhögar som ligger på gården.


Smulan har på bilden en mössa på sig som min farmor har stickat, antagligen i mitten av 90-talet.
Det är hennes "Frost"-mössa.

Idag var jag så svettig efter att ha skyfflat bort snön från gården, skuffat vagnen och dragit pulkan till dagis och hem i snöhögar. Det såg ut som om jag hade badat bastu med kläderna på. Man kunde klämma vattnet bort från koftan och t-tröjan. Vardagsmotion av det bästa slaget :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar