lördag 19 januari 2019

Solig lördag

Mummi och vaari åker imorgon till Kuusamo och stannar där i två veckor. De ville vara med barnen idag och det passade utmärkt! 
Lillebror som har börjat prata lite mera kallar mummi till "mimmi" och vaari är "jaa-ja" :D

Vi sprang massvis med ärenden under tiden. Jag köpte bl.a. gardiner till Lillebrors rum för att han har inte haft eget rum tidigare och saknar helt och hållet gardiner. Hittade fint tyg på Eurokangas och för 5 euro syr de upp gardiner så jag passade på och tog tag i erbjudandet. Jag har alltid själv sytt, men jag tänkte att de gärna får göra det för 5 euro!

Efter att vi sprungit hit och dit så tog vi en lång promenad hemma.

Vi bodde här för 5 år sedan och jag märkte att jag har saknat vyerna, berget och skogen.
Det var härligt att promenera i skogen bakom huset.


Det är så vackert att man nästan blir lite snurrig.

Mannen håller ett stenhårt koll på stenar, vilka man kunde klättra på.
Han hittade fina boulderstenar (klättra på klippblock) helt nära vårt hus.


Här skall det klättras när snön smälter.

Veckan har varit jätte fin med snö, flera kompisbesök och mycket skratt.
Imorgon fortsätter det roliga med brorsdotterns 2-års kalas, hurra för lilla skatten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar