onsdag 16 januari 2019

Lampor och gardiner

Tankar snurrar kring inredning. 
Alla möbler har hittat sin plats, men tavlor, lampor och gardiner snurrar runt i knutarna.

Det blev lite tokigt med mina absolut favorit gardiner! 
Kappan jag hade i köket (klick) passar ingenstans så den måste jag kanske klippa i bitar och sy något annat av.

Gardinerna i vardagsrummet blev för korta.


De skulle behöva 10 cm till.

Jag har lite av tyget kvar så jag skall försöka få dem att se lite bättre ut. Måste ta och låna mammas symaskin.

Smulans gardiner och våra sovrumsgardiner passar som tur i våra rum. De behöver inte fixas.

Vi har ca. 100 spotlights i taket så vi behöver inte våra taklampor nu längre. 
Jag sparar mina favoriter, men kanske jag skulle sälja bort de andra så skulle någon annan få glädje av dem. Istället för att de ligger i ett förråd hos oss.

Härligt väder förresten! Det är så soligt att man ser alldeles fantastiskt bra alla smulor på golvet, trots att jag inte har glasögonen på mig :) 

Vi drog ner på inomhustemperaturen när vi flyttade, från 23 till 21 grader. Men när det är fint ute så kommer vi lätt tillbaka upp till 23 grader. Det skulle vara en rolig idé att dra nytta av solen med t.ex. solpanel. Undrar om man skulle spara en del där?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar