söndag 27 januari 2019

Fördelar med - 20 grader

Vi skulle ut på vår promenad med min goda kompis idag, men bestämde oss för att skippa den då temperaturen är ett friskt -20 grader. 
Vi hänger inomhus istället.

Men då kom jag på vad man kan göra när det är svinkallt! 
Slänga ut alla sängkläder.

Det var säkert ett år sedan jag senast vädrade dem i kall luft.


Först fick jag skotta mig fram till balkongen.

Efter att jag hade vädrat allas täcken, dynor och bäddmadrasser så hivade jag ut mattor och filtar.
Samtidigt skakade jag av lite barr från december :)

Skönt att det blir lite varmare i nästa vecka så är det lättare att klä på barnen när vi skall ut.

Mummi och vaari hade -31 grader i Kuusamo igår! Hurja!
Jag har själv varit där när det var -32 grader och det var så kallt att jag hade tre par byxor på mig med tidningspapper mellan långkalsonger och utebyxorna. 
Skönt att inte här behöva vaddera byxorna med tidningspapper :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar