tisdag 29 januari 2019

18 mån rådgivning

Lillebror blev 18 månader i söndags och idag var det rådgivning för att kolla läget.
18 månader...jag kan inte förstå hur tiden går så fort! Vips, så är han snart 2 år!

Jag njuter av varendaste en minut och tänker låtsas ännu länge att han är min bebis för att han kommer att alltid vara minstingen i familjen :)
Ibland saknar jag faktiskt bebis-Smulan fast jag skulle såklart aldrig byta ut min underbara 4-åring till en bebis. Men jag har alltid gillat att vara med mina barn och nu är hon så självständig, smart och social att hon har ett eget liv utanför hemmalivet också. Dagis och kompisarna där. Man är inte på samma sätt involverad i allting hon gör :)

Lillebror har vuxit och är nu prick 11 kg och 82 cm. Lite mindre än sin syster i samma ålder (klick).
Han talar mycket mera nu och försöker härma ord. Sitt eget namn har han inte sagt ännu, men endel är väldigt tydliga som t.ex. mamma, pappa, mommo och syster Lella.
Hans morbröder heter O-a och E-a  och mofa är mo-mo :) 
Han sjunger gärna och kan ganska bra visa vilken sång han vill att man skall sjunga med honom.


Några hemläxor fick vi från rådgivningen (det var läkarbesök).
Hans öga har haft gegga i sig och läkaren tyckte att det behövdes droppar så vi får droppa på varannan timme tills det lättar. Ärligt talat så förstod jag inte ens att det skulle behöva åtgärdas då ögat inte är irriterat eller rött.

Sen har Lillebror haft lite orolig mage så vi skulle testa laktosfritt och mjölksyrebakterier. Jag tänkte testa i en månad med mjölksyra och kolla om det skulle inverka. Sen kan vi testa laktosfritt vid behov. Om det inte hjälper så måste vi tillbaka om 2 månader för blodprov.

Men jo, annars var det ett bra besök och han växer och mår bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar