torsdag 17 januari 2019

Det blåa rummet

Bor man i Vita Huset  så behöver man ju ett blått rum (klick)
Vi bor i ett vitt hus och Smulan valde blå färg till sitt rum, därav har hon vita husets blåa rum :)

Här är en bild från när jag nyligen målat. Färgen heter Förgätmigej.


Jag vet inte vad det är men jag tycker väldigt bra om kombinationen med det blåa väggarna, bruna golvet och vita taket. 

Detta är en glad 4-årings rike. 


Jag måste förlänga sängen med 40 cm tilläggsmadrass. Mitt i allt hade hon vuxit på längden och låg krokig i sin säng.

Smulan fick mitt gamla skrivbord (klick). Här finns de viktigaste sakerna.


Tavlorna till höger hade vi förr i trappuppgången i gamla hemmet. Stolen hade jag redan i mitt barndomshem.

På skåpet står Elsa-dockan som spelar en melodi, en påskhare, en keramisk groda, en barbiedocka och en burk med barr från granen. 


Det skulle väl inte vara ett hem utan granbarr!

Inne i skrivbordet finns skatterna som Lillebror inte får röra.


Lego Friends, Hello Kitty huset, en pastillburk med tanden hon tappade, en påse med snäckor och en teservis i miniatyr.

Blå var förresten den första färgen Smulan lärde sig. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar