fredag 11 januari 2019

Solig fredag

Trots att Tjugondag Knut är på söndag så slängde vi ut granen idag. 
I samma veva slängde jag ut julgransfoten och katten. Foten står fortfarande ute då jag inte fick den loss skruvad, men katten kom tillbaka in :)

Jag tänkte att det var dags att göra oss av med granen då Lillebror satt och mumsade glatt i sig av barren (tänkte han gå i vinteride?) och Smulan började samla åt sig barr i en burk (som hon kan titta på när hon saknar granen). 
Lillebror skrek förskräckt när granen hivades ut. Den hör ju till inredningen! Så länge som vi har bott här så har vi haft julgranen.

Det blev en vacker dag med solsken.


Så soligt att Smulan tyckte att hon och Lillebror måste ha på sig solbrillor inomhus. 

När vi skulle ut ville hon ha på sig klänningen.

Annat denna vecka är att våra hobbyn har kört igång. Lillebror och jag jumppar på onsdagar, lite tokig tid med tanken på dagssömnen (kl.11-12) och jag boxar igen på kvällen.
Efter fem veckors paus så blev jag nog lite sjuk i armarna och skulderbladen. Hon som drar timmarna körde för fullt igång och brände våra julskinkor :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar