onsdag 4 december 2019

Böcker 2019 del 2

Här kommer en lista på böcker som jag läst sen sommaren 2019.

* Americanah - Chimamanda Ngozi Adichie 8/10.
* Näin se päättyy - Kathleen MacMahon 7/10.
* Hjärnstark - Anders Hansen 7/10.
* Små skavanker på skönhetssalongen - Alexander McCall Smith 8/10.
* Allt jag fått lära mig - Tara Westover 7/10.
* Förlåten - Agnes Lidbeck 6/10.
* Sista brevet från din älskade - Jojo Moyes 8/10.
* Vad som helst är möjligt - Elizabeth Strout 8/10.
* Pojken i snön - Samuel Björk 8/10.
* Hon som måste dö - David Lagercranz 7/10.
* Mitt namn är Lucy Barton - Elizabeth Strout 8/10.
* Bränn alla mina brev - Alex Schulman 9/10.
* Hakekaa Kätilö 2 - Jennifer Worth 8/10.
* Min lilla gröna - Julia Degerth 7/10.
* 1794 - Niklas Natt och Dag 8/10.
* Seitsemän sisarta - Lucinda Riley 8.5/10.
* Myrskyn sisar - Lucinda Riley 9/10.
* Varjon sisar - Lucinda Riley 9.5/10.

Alex Schulmans bok "Bränn alla mina brev" var en väldigt bra bok samt 1794 som är en fortsättningsbok till 1793. Den serien är tredelad så det kommer att utges en bok som heter 1795 i något skede.

Här bland dessa böcker finns några riktiga pärlor och nya bekantskaper! Elizabeth Strout och Lucinda Riley gillar jag. Jag är alldeles fast i Lucindas bokserie om de sju systrarna! Jag har nu läst tre stycken och känner att jag måste helt enkelt läsa dem allihopa. En ny historia byggs upp i följande systerns bok och så får man samtidigt läsa lite mera om de tidigare systrarna. Så om jag inte svarar eller syns så sitter jag med näsan i någon av hennes böcker.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar