söndag 1 december 2019

Första advent och första december

December har börjat väldigt fint!
Jag började dagen med att promenera i 3 timmar med min vän. När man traskar och pratar så märker man inte ens att man går, det är automatiskt. Men nu på kvällen när jag gick till parken för att leka med barnen så märkte jag i benen att jag gått extra mycket idag. Det har jag inte tidigare gjort, men vi brukar traska normalt i 2 timmar :)

Förra året köpte jag åt barnen identiska pyjamasar och de älskade att vara lika klädda. Nu har Lillebrors blivit för liten så jag fixade nya.


Det blev en succé igen! De är ju så himla söta i sina mumin pyjamas!
Jag har på känn att nästa år är Lillebrors pyjamas igen för liten, så kanske det blir en årligt tradition att köpa pyjamasar till jul.

På eftermiddagen var vi på julbasar.


Fina arrangemang på Ingvastin Kilta. 

På kvällen hade vi ännu Smulans gudfar på besök så dagen gick i ett huj!

December är nog en mysig månad! Barnen är så ivriga när de för öppna luckorna till adventskalendern och så har vi mycket program (julfest, pepparkaksbak mm.). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar