lördag 14 december 2019

Marknadsdag

Igår på luciadagen såg vi ingen lucia, pga Smulans simskola.
Men idag tog vi det igen och besökte Wohls luciamarknad. 


Vi hade tur och fick mofa med oss. Mommo, hon var där på jobb och serverade gröt som jag hörde många berömma. 

På marknaden var lucia med sina tärnor och sjöng för oss. I ladan bredvid fanns det juliga saker till salu. De beaktade också barnen och hade ett pysselrum.
Smulan fixade ett julkort. 


Det blev mycket glitter, klistermärken och andra finheter.  Hon hann också tillverka en smällkaramell.

På kvällen åkte barnen över till mummi och vaari. Vi hämtar dem hem imorgon efter att vi ätit julbrunch tillsammans. Farföräldrarna åker upp till Kuusamo om en vecka och stannar där tills nästa år. Det är andra gången de är övernatt hos dem så jag hoppas att det går bra för allihop.

Jag och Mannen hänger här hemma.
Mannen bakar bröd och jag pysslar med dockskåpet och julstädar Smulans rum.

Jag tänkte att jag vill överraska henne imorgon när hon kommer hem. Lakanen är nu rena, golvet svabbat, leksakerna på sin plats och nu tänkte jag göra jul i dockskåpet. 


Jag målar en julgran och limmade ihop en soffa. På Lidl hittade jag fina trädockor så jag kan ta bort mina plastdockor från 80-talet. 

Smulan kommer att bli jätte glad har jag på känn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar