söndag 22 december 2019

Fjärde advent

Granen hämtade vi hem igår. 
En riktigt vacker gran tycker jag! Smulan och Lillebror fick välja gran i år och jag tror de får gör det i framtiden också, de har bra smak!


Vi hjälptes alla åt att dekorera så det blev en fin blandning av allt.

Igår på dagen träffade jag min vän Lisa för att önska varandra god jul. Vi åt thailändskt och fick varsin matkoma efteråt. Väldigt gott och mycket. Jag höll mig vaken i bussen ända hem och hämtade över brorsan till oss. 
Det var en tid sedan jag såg honom så det är roligt att ha honom äntligen här!

Mamma och pappa följde lite senare över till oss också och det blev bastubad och kvällsmat hos oss.
Lillebror började se ut som ett litet troll med hår som stod ut åt alla håll och kanter. Dessutom är det ständigt mat i håret när det är så långt att han kan ta i det med sina händer :) Jag lånade pappas rakapparat och skalade bort Lillebrors hår. Brorsan fick finslipa Lillebrors huvud och det blev hur bra som helst! Tänk att jag inte gjort det tidigare! Jag har bara knipsat lite här och där när håret petar sig in i hans öron :)

Vi tittade på julfilmen Klaus med Mannen, Smulan och brorsan. Den var faktiskt riktigt bra. Smulan fick vaka till kl.22 och var jätte glad över att få sitta uppe med oss andra. Klockan är snart 8 på morgonen och jag sitter ensam uppe och skriver så jag tror att alla behöver sova lite extra.

Trevlig fjärde advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar