måndag 30 december 2019

Minisemester

Eftersom hela vårt gäng har jullov så var vi spontana igår och checkade in på minisemester på Nådendal Spa. Det fanns gott med rum på hotellet och lite folk på badet så vi fick en skön semester.

Vi bodde i ett muminrum för första gången.


Smulan hittade muminpappans hatt i vår hatthylla. 

Barnen var super glada över badsemestern! Det tjattrades och benen sprang runt på dem. 
Vi började med att bada när vi anlände och sedan blev det middag. När vi skulle till middagen så märkte jag att mitt ena örhänge var borta! Jag fick det av Mannen till 10 års bröllopsdag och har haft dem i öronen sedan dess (2 år). Jag blev lite kallsvettig när jag insåg att den måste ligga i poolen, den STORA poolen. Där busade vi med Smulan (hon brukar hålla i hängslena i min simdräkt och så simmar jag med henne på ryggen).  Jag var på väg för att dyka runt och leta efter middagen, men Mannen hade glömt mina dykglasögon på männens sida så det blev naturligt att han fick simma runt och leta. Till min stora glädje så HITTADE han örhänget! Puh! I stora poolen :) Kvällen var räddad!

Morgonen började vi med frukost och sedan skvalpade vi runt i poolerna igen. Super skön start på dagen. Fastän vi bor nära simhallen här hemma så är det helt annat att bara klä sig i badrock och ta hissen ner till poolen. 

Det enda minuset med resan var att barnen hade jätte svårt att somna och de fick dela säng som blev lite rastlöst. Jag hade tippat på att det skulle vara Smulan som snurrar runt som en propeller, men det var Lillebror. Han var ibland på dynorna på golvet, tvärs över sängen och mitt i allt med fötterna i Smulans ansikte. Jag märkte också att vi har blivit så vana med vårt tysta hus att man lystrar till ljud som kommer från korridoren när folk går, minikylskåpet som surrar osv. Det är ganska skönt att sova hemma i natt :)

Katten Mårran fick också en minisemester och bodde hos mina föräldrar. Jag vet att han älskar det för att han verkar alltid lite missnöjd när han kommer hem tillbaka, hah hah.

Imorgon blir det kalas då vi välkomnar det nya året. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar