måndag 23 december 2019

God Jul!

Huset är städat, julgodiset fixat och kläderna tills imorgon framplockade. 
Vi firar jul hos mina föräldrar och hela gänget är samlat. Mannens föräldrar är i Kuusamo så dem ser vi först nästa år.

Lillebror och katten Mårran inspekterade granen genast på morgonen. 


Alla barren sitter kvar!

I förmiddags märkte Lillebror att det hängde en julgubbe av choklad i granen. Han prasslade försiktigt och när jag ropade "Vad gör du". Så var han snabb att svara "Ingenting!". Något lurt var på gång tänkte jag och gick ditåt. Då ropade han "Nej mamma, kom INTE hit" NEJ! 
Han hade hittat chokladgubben och var sugen på att ta den. Jag sa att det är helt okej att ta den om han delar med Smulan. Det gjorde han gärna.

Till min keramiska samlinga av "tonttiga" figurer så har kommit tre typer till.


Tre små tomtar på sidan av min fina ängel. Tittar ni noggrant på andra tomten till vänster så ser ni att munnen är svängd neråt och den ser himla ledsen ut. Smulan tyckte att vi absolut måste köpa DEN! Inte kan vi lämna en så ledsen tomte kvar på marknaden. Dessutom behöver den vänner så vi måste skaffa två till. Fina är det. Det är Harriet Rantschukoff Frimodig (klick) som tillverkar dem. 

Jag och alla tomtar som bor i vårt hus önskar er en god jul <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar