torsdag 26 december 2019

Stefanidagen

Sådan skön jul vi haft!
På julafton samlades vi hela gänget hos mina föräldrar. Det var ivriga barn som frågade med jämna mellanrum när julgubben kommer. 
Efter att vi ätit julmaten knackade gubben på väggarna!


Han var extra hårig i år! Julgubben har nog inte besökt frisören på några år har jag på känn. 
Det var roligt att följa med barnen när de fick sina klappar, hur olika de reagerade. 

Smulan var snabb och slet upp alla paket ett efter ett. Efter att alla var öppnade började hon studera dem noggrannare och genast startade leken med kusin A. 

Lillebror tog det lugnt. Han satt och myste under sina julklappar och öppnade ett paket. Studerade det noga, vred och vände på saken och efter en stund kollade på paket nummer två. Vi fick uppmuntra honom att öppna resten, han skulle ha varit hur nöjd som helst med ett paket :)

Juldagen var vi hemma hos oss och barnen gick runt i pyjamas hela dagen. Den bästa dagen tyckte Smulan som inte satt sin nos ut på hela dagen. Lek i pyjamas och till lunch mommos köttbullar. Hon hann kolla en film med min bror på dagen när resten av oss hämtade hem bilen. 

Idag var det jätte skönt att jag bokat den månatliga promenaden med min kompis Paula. Härligt att komma ut i friska luften och prata. 

Resten av veckan fortsätter det glada hemmalivet för oss alla då Mannen också har semester. 
Vi har tur när han är hemma för då bakar han bröd åt oss.


Han har bakat de två bröden längst till höger åt föräldrarna och min brorsas familj. Nytt för denna jul så bakade han en smaskig jullimpa med russin, surmjölk och sirap. 

Nu skall vi samla lite krafter för nästa vecka blir det mera firande. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar