fredag 3 januari 2020

En potatismus i vårt hus

Under julen såg jag i blombutiken söta dockor i inredningen och blev jätte sugen på att köpa en. 
Jag tror att de var "Tilda dockor". Sen kollade jag på priset och blev väldigt ointresserad av att köpa en. En liten tygdocka kostade 40 euro och en stor 95 euro! 

Hmm...tänkte jag. Månne jag själv kunde sy en sådan.
Jag lånade en bok på bibban och surrade ihop en "Tilda mus".


Smulan tog genast musen och döpte den till "Potatis".

När jag gjort musen färdig var jag helt trött på att sy och fixa så det blir nog inga fler. Det tog några timmar att tillverka den, men eftersom jag inte är så duktig sömmerska så kändes det som en eeeevighet. Speciellt när barnen stup i kvarten frågade när den är färdig. 

Men en mus blev det och den kostade inget för allt material hade jag färdigt hemma :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar