söndag 5 januari 2020

Sista dagarna av jullovet

En dag kvar (Trettondagen) så börjar vardagen igen.

I januari har vi gjort kul grejer. Jag var med barnen på lekträff i torsdags, klättring och frissa på fredag och 40-års kalas på lördag. Det är många kompisar som fyller 40 i år, får se hur många som vill fira det :) 

Idag på söndag besökte jag och Mannen köpcentret Tripla i Böle. Egentligen hade vi inget större intresse av Tripla, varför vi styrde dit var musikmuseet FAME. 
Jag gav honom museikortet till julklapp och detta var vårt första museibesök i januari. FAME var helt intressant, mest gillade jag de virtuella glasögonen och hörlurarna jag fick ha på mig och vara på Esa-Pekka Salonens konsert. Han dirigerade rakt framför mig (i virtuella världen) och jag svängde om mig för att se på hela orkestern i 360 grader vy.

Imorgon avrundar vi jullovet med att titta på Frozen 2 med Smulan och hennes gudmor. Efteråt åker vi över till Mannens föräldrar, för vi har inte sett dem på några veckor.

Eftersom vi alla varit varje dag tillsammans på jullovet så har jag snott åt mig en timme på morgonen lite nu och då.

Jag går genom skogen och traskar på sandiga vägar.


Vilken härlig syn när solen börjar sticka fram och värma med sina strålar.

Så släpper jag iväg Mannen på en promenad när jag kommer hem och sen fortsätter vi allihop med något tillsammans igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar