söndag 19 januari 2020

Narcisser

Jag har haft det väldigt skyndsamt denna vecka och har knappt varit anträffbar.
Orsaken till att jag haft väldigt skyndsamt är att jag stickar en tröja åt mig! 
Ja, nu förstår ni säkert varför jag har varit så långsam med att svara, jag håller i stickor! 

Att sticka en tröja är något jag senast gjorde när jag var 15 år, det var 1996. Den tröjan har jag fortfarande kvar på stugan. Den är väldigt stor, varm och stickig. Nu stickar jag tröja nummer 2, sådär 24 år senare :) Jag har som mål att sticka en lite mindre tröja, som alltså nog skall rymmas på mig, men inte tre personer extra och en som inte sticker så förfärligt.

Hur det går får ni kanske se nästa vecka, för här går det undan!

För att hoppa från tröja till trädgård så är det helt konstig årstid nu.
Förra året plumsade vi runt i snödrivor och fick skotta snö både morgon och kväll. I år har vi knappt sett skymten av snö och min trädgård tror att det är mars.


Narcisserna jag torkade upp och planterade runt äppelträden har börjat växa!
Blir det kall nu så tar kölden kål på dem! Jag får väl täcka dem för säkerhets skull man grankvistar som jag sågat från julgranen. Eller fylla på med mylla eller löv.

Konstigt med vårkänslor redan i januari, sol och 5 grader varmt. När klimatet blir varmare så svänger det antagligen från det ena till det andra. Allt blir mer extremt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar