onsdag 22 januari 2020

Tröja

Tröjan jag började sticka förra veckan är nu färdig. 
En tröja med alldeles perfekt långa ärmar (stickade 4 cm extra än vad beskrivningen hade). Jag har lite orangutang armar :D Bra att bära barn med.

Jag använde mig av detta mönster (klick), men utan ränder. Jag tänkte att jag får spunk om ränderna inte är synkroniserade på fram och baksidan så det är bäst att lämna dem bort.


Jag är inte på riktigt sådär klen som jag ser ut på fotot. Vår spegel i tamburen förvränger bilden.

Jag använde Novita 7 Veljestä garnet och färgen "Jää" = is. 
Den tyckte jag allra mest om när jag stod och skulle välja ett garn i butiken.



Nu undrar jag om jag skulle ta och sticka en till som jag skulle ha som trädgårdströja. MEN en med sprudlande glada färger som pink och gult :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar