tisdag 14 januari 2020

Utställningscentret WeeGee

På veckoslutet besökte vi Emma muséet i Esbo, Hagalund.
Det blev en riktig nostaglitripp för mig och Mannen, de hade 80-tals tema.


Jag kommer ihåg hur saften smakade från dessa triangelformade burkarna. 

På leksaksmuséet hittade jag mina legon.


Jag visste inte förrän nu att denna serie hette Fabuland. Jag hade åtminstone kossan, lammet (eller är det en hund), grisen och elefanten.
Jag hittade också en My Little Pony som jag ägt på 80-talet.

Barnen trivdes i gamla Esbo och försökte bygga en brasa.


En hare har sökt sig in i kojan för att värma sig.


Lillebror kollar på filmduken.

Detta var det tredje muséet vi besökt för i år. Snart måste vi söka oss längre bort när vi kollat igenom alla närliggande museum.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar