onsdag 1 januari 2020

Nytt år

Ett nytt årtionde rullade igång idag. 
Vilket fint väder det kom på köpet. Bara vi hade alla fått kläder på oss så var vi ute en lång stund och njöt av solen.

Igår var det fest hos oss. Våra förra grannar var här och min kompis Linda.
Det blev hamburgare och en otroligt vacker kaka som grannen hade med sig.


Ser den inte mumsig ut?!

Lillebror orkade fira till kl.21 och Smulan till 23. Hon har nog aldrig vakat så länge tidigare. Som tur tog det igen och sov till 8.30 och 09.00. Vi var uppe med Mannen efter att gästerna gått och lyssnade på musik och kollade på raketer genom fönstret. 

Nyårslöften då?
Jag köpte åt Mannen och mig själv till julklapp museikort (tack Lisa för tipset). Så jag har som mål att ta min man på museiträff en gång i månaden. Sen tar vi förstås också museibesök tillsammans med barnen till ställen de skulle gilla.

Vi korkade korten redan på fjolårets sida och besökte Haltia (klick) i Esbo.
Barnen gillade det och tyckte att det var extra spännande med den uppstoppade björnen som sov i en grotta. 

Nu gäller det att välja följande museidestination :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar