fredag 24 januari 2020

Fredag och årets första tulpaner

Vilken vecka! Lugn och samtidigt full med program.
Denna vecka har de haft personalbrist på dagis så Smulan har varit två extra dagar hemma. Istället har vi träffat kompisar som också tagit kortare dagar/hemma dag. 

Denna vecka var spännande för Smulan då vi var och kollade på förskolan. De måste plötsligt överge nuvarande byggnad och är tillfälligt placerade på tre olika ställen. I tisdags fick vi kolla in stället var Smulan kommer att vara i höst när hon börjar i förskolan. Inte kanske den mysigaste platsen, men det är bara frågan om ett år så det går i ett huj! Genast hittade hon en ny kompis åt sig under förskoleträffen. Det blir en ganska stor omställning att komma från en dagisgrupp på 10 personer till förskolan på närmare 60 pers (gissar jag). 

Igår var jag ute med mina nuvarande och före detta kolleger och idag är Mannen ute med sina. Det råkade sig att vi hade kvällarna efter varandra bokade. Roligt att sitta och snarvla med dem. Jag var super törstig när jag kom hem, ovant att prata så mycket under en kväll!

Igår fick jag också tulpaner för första gången i år, av vår granne några hus neråt gatan.


Den bästa presenten man kan få är nog blommor och plantor :)

Jag fick blommor för att jag råkade hitta hennes telefon mitt på gatan som ligger nära vår gata. Den skulle jag föra nästa dag till polisens hittegods, men så råkade den ringa och jag svarade. Jag frågade personen som ringde vems telefonen är och var hen bor. Roligt nog så låg deras hur nära vårt så jag satt på mig rocken och sprang över med telefonen. 

När jag kom hem sent på kvällen så väntade en bukett tulpaner på mig.

Förra veckan hittade jag en hund som också kom till rätt hus efter lite letande. Men nu blir man ju lite fundersam när man hittar telefoner och hundar, att vad skall man göra med dem. De är ju ändå så värdefulla att man inte kan ignorera :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar