onsdag 9 mars 2016

Garn från 90-talet

År 1995 började jag sticka på en tunn tröja åt mig. Min mamma var snäll och köpte en hel hög med bomullsgarn i olika färger åt mig. Jag stickade och stickade och stickade, men aldrig blev den klar. Modellen på tröjan blev omodern och blandningen av färger gjorde den rastlös. Jag stickade två varv av en färg och sen med en annan färg följande två varv osv. 

Den tröjan har varit mitt dåliga samvete i 20 år! 
Förra veckan tog jag mig an ett projekt och stickade/virkade bort några nystan.
Resultatet blev två stycken bomullsmössor åt barnet.
Jag försökte använda färgkombinationer som inte orsakar åskådaren epileptiska anfall :) Ni får avgöra om jag lyckades.


Mössan till vänster virkade jag och mössan till höger stickade jag. Den blåa blev jämnare, men den rosa sitter bättre på huvudet.


Jag knäppte på tv:n på en stund så att jag skulle få en bild med mössan på huvudet ;)


Nu har jag lite mindre dåligt samvete och en mycket mindre samling av garn från 90-talet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar