måndag 28 mars 2016

Två-årskalas nummer två

Idag firade vi Smulans två-års kalas med hennes gudföräldrar. Det blev ett väldigt fartfyllt kalas, mycket springande och busande :)

Barnet blev alldeles vild när hon hade två tjejkompisar att leka med. De sprang 100 gånger runt köket och vardagsrummet, fyllde badkaret med stenar från bastu-ugnen och hoppade i sofforna. Jag knäppte tillsist på tv så att de skulle lugna lite ner sig ;) Vad skulle man göra utan tv? De satt stilla som statyer och andades normalt igen.

Det var kul att ha alla gudföräldrar samlade, de hör ju till våra favorit kompisar (naturligtvis).

Vi bjöd på paella med höna, räkor och grönsaker.
Till efterrätt fixade jag en gluten-, och mjölkfri rulltårta. Grannen gav mig idén och jag förverkligade den på mitt sätt. 

Ful som stryk blev rulltårtan, men riktigt god. 


Jag gjorde en glutenfri rulltårta av potatismjöl.
Sedan när den svalnat så fyllde jag tårtan med havreglass och så mixade jag bär från frysen (blåbär och jordgubb) som jag bredde på kakan. Sen var det bara att rulla ihop den och ställa den i frysen. 15 minuter före vi satt ner oss vid matbordet så tog jag fram rulltårtan.

Nu skall vi kolla på presenterna som barnet fick och börja lugna ner oss inför kvällen. Det har varit lite knepigt nu när klockorna har flyttat en timme. Vi går i den gamla tiden fortfarande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar