torsdag 3 mars 2016

Lekdag och muffins

Idag kom min väninna med sin dotter på besök.
Våra döttrar är lika gamla så det är alltid roligt att träffas och snarvla.

Barnen kunde leka jätte fint tillsammans. 


Inga strider :)

Till mellanmål bjöd vi muffinsar som vi bakade i morse. Jag har hittat ett så bra recept på nyttiga muffins så jag måste spara det på bloggen. Barnet klämde i sig fyra stycken...vilket kanske inte mera är så nyttigt.

Det blev ca 10 st muffinsar.

Ugnen skall vara 175 grader. 
Blanda 3 dl mjöl (jag använder spelt & vete), 2 tsk vaniljsocker, lite kardemumma, 1 krm salt och 2 tsk bakpulver.

Blanda i en skild skål ½ banan, 1 ägg och 1 msk olja (jag använde kokos). Rör i ½ dl naturell yoghurt och 2 msk honung.
Häll smeten i mjölblandningen. Blanda väl. Häll i 2 dl blåbär och rör försiktigt om.

Klicka smeten i muffinsformar och grädda i ca 20 minuter.



Originalreceptet hittar du här (klick). 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar