söndag 20 mars 2016

Palmsöndag

Idag skulle vi ha firat Smulan tillsammans med hennes gudföräldrar och farföräldrar, men vi måste avboka kalaset. 
Vi åt på fredag kväll en sallad med Mannen som vi blev sjuka av. Det var en alldeles fruktansvärd natt! Vi sov från 22-00 och vaknade båda samtidigt av att vi var illamående och hade hård svindel. Jag spydde upp maten, men Mannen kunde hålla den i sig. Svindeln var så hård att jag fundera en stund i badrummet om jag svimmar eller spyr. Så jag la mig på golvet en stund.
Resten av natten gick åt att vända och vrida sig och så vaknade Smulan kl.05.20 (rekord tidigt!!) och vi steg upp. Super trötta och lite illamående fortfarande. Hela lördagen var en enda dimma. Stackars barnet hade inget ordentligt underhållande sällskap före mommo kom som en räddande ängel kl.16.30. Som tur åt inte barnet av salladen så hon är frisk och glad!

Idag skall vi se om några påskhäxor kommer och plingar på vår dörr. För engångsskull kom jag ihåg att ladda upp med godis.


På vår förra adress så hade vi massvis med påskhäxor som ringde på, men hit hittar endast vår guddotter med lillasyster. Det är ändå bäst att ha extra godis, ifall något annat barn vågar ringa på vår dörr. Och kommer ingen så lovar jag att se till att godiset blir uppätet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar