lördag 26 mars 2016

Påskmarknad

Idag har vi besökt påskmarknaden i Ekenäs.
Många av barnen var utklädda och jag försökte klä ut lillisen, men hon vägrade att ha duk på huvudet. Ett förkläde gick hon med på att ha på sig. 

Mina svärföräldrar var med och min svärmor såg hur jag med tindrande ögon kollade på ett vackert påskägg. Vips hade hon köpt det åt mig.


Keramiskt ägg. Nog är det vackert!

Vi åt lunch och tog med oss efterrätt från Wi-box konditori.
Vi testade Sachertårta, morotstårta, toscakaka, kvargbulle och kottkaka.


Kottkakan och Banankakan hör till mina barndomsminnen. Nästan alltid när det var fest så bjöd min farmor och farfar åt oss av dessa kakor. 

Det har blivit mycket god mat och sötsaker under påsken. Igår var vi samlade hos mina föräldrar och fick äta blinier, lamm och potatis med getost. Efterrätten bjöd jag på, det blev en hälsosam chokladmousse. Tyvärr var den inte så god så jag laddar inte upp receptet. Hur jag än försökte korrigera smaken så blev det inte bättre. 

Blinierna hade jag inte förväntat mig. Jag skulle nästan ha kunnat slå vad om att mina föräldrar bjuder på sparris till förrätt. Men det blev en jätte fin överraskning med blinierna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar