måndag 21 mars 2016

Muffins av svarta bönor

Jag hittade ett bra gluten-, och mjölkfritt recept på muffins som jag tänkte att jag måste spara på min blogg. 
Jag har bakat dem några gånger och de är goda. Tycker du inte om kokos så är dessa muffins inte för dig. 

Receptet hittade jag här (klick). 


Jag gjorde en liten ändring till receptet och lämnade bort kakaon och minskade på mängden honung.

Ca 230 g färdigkokta svarta bönor
10 färska dadlar
2 ägg
100 g kokosolja
75 g mörk choklad
2 msk flytande honung
2 tsk vaniljsocker
2,5 tsk bakpulver

Kärna ur dadlarna och mixade dem tillsammans med bönorna till en slät kräm. Vispa i vaniljsocker, bakpulver och honung.

Smält kokosoljan och chokladen. Vispa ner i bönkrämen tillsammans med äggen.
Det blir ca 10-13 muffinsar. Grädda i 175 grader i ca 15 minuter. 

Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar