söndag 6 mars 2016

Några timmar egentid

Igår var jag till frissan. 
Jag är hos frissan några gånger i året så det är alltid lite spännande.
Mitt hår har vuxit och blivit att se lite ovårdat ut, speciellt pannluggen som inte mera existerade ;)
Jag var lite nervös över hur barnet skall reagera när jag har 10 cm kortare hår. Hon brukar nämligen dra sina fingrar genom mitt hår när hon är ängslig. Smulan sa när hon såg mig "Mamma har klippt håret". Men det var helt okej, hon bara konstaterade att det var kortare. 


Före


Efter

Håret orkar lite locka sig igen när det inte är så tungt. 
Jag hade en stund för mig själv efter att jag varit hos frissan och då passade jag på att kolla vad det finns i butikerna som ligger bredvid salongen. 

Jag fyndade en matta. I två år har jag sökt efter en matta i köket som man kan torka sina fötter på när man kommer in ur trädgården. Mattan kostade hela 5,95 euro på Hemtex. Inte illa!


Inga smutsiga fotmärken på golvet mera :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar