tisdag 16 april 2019

En bil lastad med skräp

Jag nämnde i ett tidigare inlägg att vi fick på köpet när vi köpte huset massivs med skräp (klick).
Vi tömde nästan allt och förde det ner till vår parkeringsplats. Mannen hyrde igår en paketbil och vi lastade den full, den blev proppfull.


11 kubik med skräp!

Mamma och pappa ställde upp och passade barnen när vi lastade och tömde. Hela processen för två personer tog tre timmar.
Jag tänkte att jag inte skulle orka lyfta armarna mera idag, men bra går det. 
Vilken underbar känsla att bli av med allt skräp!!

Det var härligt att duscha efteråt, vi hade trädamm i öronen, ögonen, håret och det fastnade på kläderna en konstig svamplukt.
Nu får jag kratta på och försöka bli av med alla bitar av presenning osv som flyger runt på gården.

På tal om gården så smet katten Mårran ut en dag. Dörren stod på glänt och han passade på. Han hade säkert spatserat ute åtminstone en timme före vi märkte att han var borta. 



Mannen och Lillebror gick runt tomten medan jag och Smulan tog bilvägen för att se om han ligger där och sedan kollade vi skogen som ligger bakom huset. 

Ingen katt någonstans!

Han är inte den smartaste katten som levt på denna jord så jag var lite orolig över att han inte skulle hitta tillbaka till rätt hus. Mannen hade högre förväntningar och trodde att han kanske kunde gå till vårt gamla hem! 

Gissa om jag var förvånad när vi kom tillbaka hem och där satt han framför vår ytterdörr och väntade på att få komma in. Utelivet räckte tyckte han. Han var helt slut hela kvällen och visade inget intresse av att gå ut.

Nu vet vi att han hittar hem i alla fall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar