onsdag 3 april 2019

Lurviga kaniner

Jag tänkte börja med påskuppdateringarna nu när vi hoppade över till april. 
Påsken är sent i år så jag har lite svårt att vänta :) 

Ett av de viktigaste datumen i april var igår (2.4) då fyllde pappa år, hurra!
Mamma bjöd oss på kaka och vi överräckte en liten present.

Ja, och sen till påskförberedelser. Jag tänkte redan förra året att det skulle vara kul att laga små påskkaniner av garn. Man rullar bara två bollar, en större och en mindre och fäster dem ihop.


Denna blev den första kaninen.

Jag tovade små öron åt den och sydde ögon. 

Smulan ville ha den och tyckte att jag borde göra åt alla som bor här en egen påskkanin. Klart jag skulle göra det, så jag snurrade på med olika garn jag råkade ha hemma.


Det blev pappa, mamma, Lillebror och Smulan.

Smulan tyckte att kaninen med vitt och grått blev den finaste.


Smulan med sin påskhare.

Ett snabbt och roligt pyssel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar