söndag 21 april 2019

Påskdagen

Påskdagen gick i ett huj.
Igår kväll la barnen ut sina mössor framför ytterdörren så att påskharen skulle lämna i mössorna någon överraskning. Klart att det fanns något i mössorna!


Smulan fick i sin mössa ett påskägg, en chokladkanin, russin och ett hopprep.
Lillebror fick russin, majsbågar och ett kex.

Smulan var så glad över sina saker. I Kinderägget fick hon en miniatyrdocka som hon har haft med sig överallt.
Jag är så himla glad över att denna mängd räcker mer än väl åt Smulan och Lillebror. De förväntar sig inte mängder med påskägg och godis. Jag undrar när det vänder och det blir mängden som gäller, kanske vid skolåldern när man kan jämföra med andra?

Mera gott fick vi hos mamma och pappa som bjöd på påskmiddag. Sparris och lamm med vitlökspotatis. Jätte gott!

Jag fixade efterrätten som blev lite väl heavy i min smak.


Receptet var Kinuskikissas (klick). Jag skulle nästan ha lämnat bort jordnötssmöret som var i toppingen och använt grädde och kanske färskost.

Smulan och Lillebror lekte glatt med sin kusin och på vägen hem såg vi en dagiskompis (som tydligen bor granne med oss!). Smulan blev och leka med honom i en timme till så det blev extra mycket lek och skoj idag.

En rolig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar