onsdag 24 april 2019

Skit under naglarna och i händerna

Här pynjas det på i trädgården, så mycket att jag inte mera får mina fingrar rena.


Jag klippte naglarna så korta som det bara går och så var jag och simmade igår i 45 minuter. Men nej, jag har fortfarande förfärligt smutsiga händer!

På tal om smutsiga händer så tyckte jag mig se att Lillebror höll i två tjocka kvistar när vi gick i skogen. När han ropade "bajs" så tänkte jag att detta måste kollas upp....och han höll en stor bajskorv i varsin hand. Aj aja ja...ni skulle ha sett hur jag sladdade hem med vagnen för att tvätta hans händer :) Nu har vi pratat mycket om att man inte skall röra i bajsen man hittar. 

I trädgården har jag tömt en jätte säck med barktäckning och två stycken komposter. Förra ägarna hade inte så bra koll på vad som förmultnas...håh håh! Jag har grävt bort från komposten bl.a. plastkrukor, snören, spade och plastremsor.

Planteringar vid stenpartierna har jag också gjort, men har inte tagit bild på det. Jag visar upp det i ett senare inlägg. 

Ett alldeles underbart träd har flyttat in till oss.


Ett jätte stort olivträd. Så här ser det ut när man ligger i soffan och knäpper ett foto.

Vi var förra veckan till Plantagen och då gick vi förbi trädet och drömde om att vi skulle ha ett sådant. Men varför inte! Vi har nuförtiden ett förråd på +10 grader så det skulle kanske överleva vintern om vi hänger upp lampor där. Förra olivträdet hade jag två år, sedan gav den upp, det var alldeles för varmt hemma hos oss då.

Så vacker, så vackert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar