söndag 28 april 2019

Morötter och rädisor

Igår spenderade jag en stor del av dagen bakom garaget. 
På morgonen myllrade jag runt i potatislandet och plockade bort gammal potatis och massvis, massvis med ogräs. Främst kirskål! 

Sedan kom resten av familjen och hjälpte till. Det var en varm dag igår, +20 grader i skuggan så vi svettades massor. Då tog vi en liten picknickpaus bakom garaget med kex, mjöd (bara jag och Mannen dricker mjöd) och vatten.

Efter att ha tömt all mylla, ogräs och ruttna potäter så nitade jag fast tyg på kanterna och botten och öste tillbaka all mylla.


På kvällen när lådan var i skick så fick Smulan så sina morotsfrön, rädisor och ringblommor. 
Hoppas att det lyckas så får hon äta egna grönsaker i sommar!

Mycket fick jag gjort och mycket finns kvar. Jag skall rensa bort resten av kirskålen (allt det gröna ni kan se) och så tänkte jag beställa grus som jag breder ut för att undvika ogräs i framtiden. Såklart kommer det i lådan kirskål för att vi böt inte ut myllan, men jag tänkte att det är ändå lättare än att rensa hela baksidan av garaget hela tiden.

Annat vi gjort denna vecka är att hälsa på hemma hos kompisar i fredags och sen var jag ute och gå i några timmar med min kompis igår. 

Idag känner jag mig helt mörbultad och kan knappt svänga huvudet åt vänster av allt grävande :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar