söndag 7 april 2019

Veckoslut med kalas och tumistid

Oj, så veckoslutet körde bra igång!
I fredags var vi på 5-års kontroll med Smulan. Hon växer så det knakar och fick göra massvis med uppgifter. Vi var hela 1 h och 15 minuter på rådgivningen! Jag trodde lite att 5-års kontrollen skulle ha varit bara vikt-, och längdkontroll eftersom 4-års granskningen var så omfattande.

Efteråt hade vi kompisbesök och vi hann med massor. Barnen badade, lekte ute och inne. De trivdes bra ihop.

Igår (lördag) åkte Mannen och Lillebror genast iväg på morgonen och vi med Smulan fick tumisdag hemma. Lillebror var för första gången ensam hos mummi & vaari och Mannen var ute och klättrade hela dagen.

Vad lyxigt det var att vara på tumis med lilltjejen! 


Vi tog våra handväskor och for iväg till Prisma för att ta fästingsvaccin nr 3. Låter kanske inte som en toppenbra början på dagen, men vi är inte rädda för nålar :)

Här var jag knäppte bilden av Smulan såg vi en katt som liknade alldeles förfärligt mycket vår katt My (som vi ej mer har). Samma färg på pälsen och sätt att röra sig. Bara en lite smalare version och annorlunda mönster runt munnen. Jag blev lite till mig och stod och snöt mig i näsduken och Smulan ropade att "sätt henne i kassen så tar vi hem henne"! Katten fick fortsätta sin färd och vi tänkte extra mycket på My.

Efter att vi fått vaccinet och ätit så hälsa vi på mofa (mommo var på vift) och sedan var Smulan på 5-års kalas hos goda kompisen. Kalas har hon varit på tidigare, men denna gång var hon första gången ensam så det var stort. Jag var nog lite nervös över hur det skulle gå när hon bara kände kompisen och mamman. När jag hämtade henne 1,5 h senare så kom en strålande glad Smulan och berättade att denna dag är den bästa dagen någonsin! 

Det hade med andra ord gått jätte bra! 

Hemma slängde vi oss en stund på soffan och sen for vi ut och pyssla i trädgården. 
På kvällen kom en glad Lillebror hem och en nöjd Man. 

En fin lördag med andra ord :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar