tisdag 9 april 2019

Kläder och snö

Jag ordnade i söndags för första gången ett klädparty.
Min kompis Linda har börjat sälja Nosh-kläder och jag ville stöda henne. Jag gillar dessutom märket då de plaggen jag ägt har varit av hög kvalitet. 

Vi var 12 stycken och det blev riktigt rusning efter att Linda visat upp kläderna. Alla ville prova :)
Vi tog en annan taktik med min kompis och åt kaka först och sedan provade vi nästan ensamma alla kläder. Så roligt! Jag tror nästan att alla hittade någonting åt sig. 
Jag köpte en tunika och leggings (eller hette det treggings) åt mig. Hela vinter gick jag omkring i långkalsonger inomhus så nu är det kanske snäppet stiligare om jag går i leggings :D


Efter partyt slog det mig att min lillebror är på besök så jag rusade över till mina föräldrar för att träffa honom. Jag hann precis före han skulle åka. Alltid kul att se honom.

Igår kollade jag på väderleksrapporten att det skall snöa idag så jag (vilket det gör) så jag fick skyndsamt att kratta gården ren. 
Jag har fyllt två stycken stora Siisti Piha säckar med trädgårdsavfall (mest grenar, barr, kottar och nerklippta perenner). En tredje säck skulle nästan behövas. Baksidan av gården har varit i naturligt tillstånd, men inte nu längre när jag dök upp med min kratta och gick an med den. 

På gamla adressen hade jag så liten gård att det behövdes inte transporteras bort något. Till min glädje fanns mitt gamla konto kvar på Siisti Piha från 6 år tillbaka då jag senast fick pynja med en större gård. Den gården blev verkligen fin om jag själv får säga det. (klick)
Denna gång börjar jag inte från noll som jag gjorde 2006, men jag har så mycket ideér som jag gärna skulle förverkliga. Jag måste bara lura mamma och pappa hit så att de kan se till om jag har några brister i min planering, före jag hugger i med spaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar