torsdag 4 april 2019

Kevätmessut 2019

Vi var på äventyr till mässcentrumet i Böle idag med Lillebror, mommo och mofa.
Där var vårmässa, med allt underbart som hör till våren. Mest nyfiken var jag på plantor, kompost och trädgårdsbyxor. Inga brallor hittades, men nog allt möjligt annat.

Åt barnen köpte jag "fröpåsar åt barn". Lillebror och speciellt Smulan får i år vara med och plantera. 



Största delen sår vi direkt i jorden nästa månad. Idag körde vi ändå igång och planterade zucchini i krukor. Det blev 7 stycken, nu får vi hoppas att åtminstone 2 stycken skulle börja gro. 

Åt mig själv köpte jag 10 st allium lökar, lite av varje, några 60 cm, några 80 cm och några 100 cm. De är så himla fina!


Nu har jag ett trevligt bekymmer då jag måste hitta på var jag skall plantera dem.

Jag köpte också årets första jordgubbar, spanska. Vad vi har alla saknat jordgubbar, barnen blev helt vilda när de fick se dem :)

Det var en väldigt trevlig mässa och mycket att titta på.


Obs. det är en docka på bilden, ingen riktig människa.

En som klarade sig alldeles super duper bra idag var Lillebror. Vi startade kl.8.30 hemifrån och var tillbaka 13:30. Han var hur nöjd som helst och tyckte att allt var bra. 
Han klarade sig dessutom hela dagen med bara 30 min dagssömn (normalt sover han 2 h). Jag som trodde att kvällen skulle bli jobbig, men han pysslade på tills det var dags att sova och så somnade han med en gång kl.20 (normalt tid). Hurra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar