söndag 9 februari 2020

Bullar, kalas och plantor

Idag firade vi lilla kusinens födelsedag, tre år!
God mat och roligt sällskap. Födelsedagsbarnet var så glad hela tiden och hennes lillebror följde noga med vad som händer. 

En bra avslutning på en rolig vecka. 

Kalasandet startade vi denna vecka med fastlagsbulla.


Mannen beställde 15 kg mjöl från Mäkelän luomutila! Nu testade jag vetemjölet och det var riktigt bra, släta fina bullar blev det. 

Helst äter jag mina bullar med mandelmassa, men för att göra barnen nöjda så åt vi dem med hallonsylt och grädde. 

Denna vecka har jag förnyat myllan åt mina blommor (jag har inte gjort det på lääänge). Före jag gjorde det så borde jag ha fixat några större krukor för att nu står rötterna ut ur krukan på bl.a. monsteran :D

Barnen har lekt i mängder denna vecka. Den kan inte bli för mycket lek. Smulan har hälsat på kompisar och vi har haft kompisar hos oss. 

Jag drömmer om våren och olika sorters projekt. 
Då jag hade några timmar egentid på lördag så släpade jag hem en stor mängd böcker från bibban.


Det blev lite för mycket inspiration nu! Jag kan inte vänta med att köra igång! 
Jag skall smitta mina föräldrar också med böckernas innehåll, så får jag kompisar att bolla ideér med :D

Det var väl det viktigaste denna vecka :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar