tisdag 18 februari 2020

Gammal symaskin

Mängden plantor i vårt hem har ökat nu på sistone med vådlig fart. 
Jag har inte köpt några nya växter, men nog tagit sticklingar och köpt fröer.
Så vi har blad och sticklingar i burkar, kaffekoppar och helt vanliga krukor :)

Eftersom det ryms mera bordsyta hos oss så kom jag att tänka på den urgamla Singer symaskinen som står på föräldrarnas vind. Den har varit på vinden så länge de bott i huset (dvs sedan 1984).

Jag tog en titt på den och märkte att trädelarna var i väldigt dåligt skick, men benen är bra!
Pappa var snäll och skruvade bort allt och hämtade åt mig symaskinens ben.

Idag har jag oljat delarna och putsat upp den.


Nu gäller det att välja hurdan skiva det skall sättas på.


En träskiva skulle vara lättast, men en glasskiva skulle också vara fint. Då skulle man se benen bättre genom glaset.

På detta bord skall det sedan stå växter, naturligtvis :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar