lördag 22 februari 2020

Storm och museum

Regn, rusk och storm idag. Det är den tredje stormen för i år tror jag. 
Jag har ingen lust att gå ut idag, men det behöver jag som tur inte heller.  Jag fortsatte med att göra inventarie här hemma i stället.

Igår var vi med Mannen en sväng till huvudstaden och barnen var hos mummi & vaari. 
Vi besökte Designmuseet. Jag ville hinna se utställningen där privata samlare ställde ut sina samlingar. 



Det var fina samlingar som var där. 

Efteråt var vi hungriga och stack oss in på restaurangen Paisano. Jag har aldrig ätit där förut, men blev glatt överraskad. 
Min förrätt och efterrätt var vansinnigt goda. Det var en av de godaste efterrätter jag ätit på länge (choklad med hasselnötsmjölk och pistascher). 

Runda om magen fortsatte vi till Kampen och gick en sväng på Muji före vi åkte tillbaka hem. 

En väldigt trevlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar