lördag 1 februari 2020

Första februari

Idag har vi februari och fortfarande ingen snö här i södra Finland. Konstigt.
Dessutom har jag och Smulan fått "påsk-känslor", det känns mera som mars. Jag fick lust att pynta i pastell och gult och ta bort julbelysningen inomhus.

Förutom påsk känslor så har Lillebror fått en dunderförkylning. Han har haft slemmig hosta i en vecka och igår berättade han på natten att det gör ont i högra örat. Vi visade upp det hos läkaren igår och kom hem med en kass full av preparat. 

Han har öroninfektion som behöver en veckas antibiotikakur, mjölksyrebakterier, inhalator och burana. Nu skall vi få örat bra och slemmet från lungorna. Stackars pojk! Idag var han som tur mycket gladare när vi startade kuren igår. Barn är så sega så jag förstod inte ens att han hade sjukt när han var bara allmänt irriterad och hostig. Först när han kunde säga vad som var fel så ringde mina varningsklockor och vi bokade tid till läkaren. 


Smulan ritade en teckning åt mig. Här sitter jag i min pyjamas (stjärnor på byxorna och färger på t-skjortan) vid datorn. Väldigt lik mig tycker jag :)

Smulan vill leka HELA tiden och idag har vi haft tur då grannpojken kom och hämtade henne ut för att leka. Efter lunchen for hon och klättra till BK Espoo och hittade inom 5 minuter en ny kompis som hon lekte med i tre timmar! Kompisarna blir tydligt viktigare för varje år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar