onsdag 5 februari 2020

Växter vid fönster

Solen skiner så starkt och fint. Den är nog lite obarmhärtig samtidigt och får mig att inse hur mycket damm vi har på golven och kladd på fönstren!
Man ser ju knapp ut ur "matsalsfönstren"! Vi har levt länge i mörker med mysbelys så nu visar de sitt riktiga läge :)

Jag lyfte bort alla växter jag samlat på fönsterbrädet på matbordet och tog tag i fönstren med Lillebror.
Har man en 2,5 åring som hjälp vid fönstertvätt så blir det kanske inte så perfekt, men rent blev det!


Lillebror torkar i bakgrunden fönster.

När jag hade alla växter från fönsterbrädet på bordet så insåg jag hur MÅNGA de är!


Har det gått i överdrift? Haha haha, kanske jag har blivit en plant-hoarder :D
Till mitt försvar säger jag att jag drivit upp mycket själv och knappt köpt något. Extra pippi har jag fått på saintpaulia. De är ju så lätta att driva upp från ett blad eller två. 

När jag läste skötselråd så står det att man inte skall ha dem i direkt solljus. Där har jag gjort helt fel för att de är vid fönstret mot söder och får sol hela tiden. Men de har kanske inte själv läst rådet för att de ser ut att må riktigt bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar