fredag 28 februari 2020

Sol ute, sol inne, sol i ögonen och sol i sinnet

Jag insåg för en tid sedan att det har gått fem (!!) år sedan jag senast kollade upp min syn. 
Minus syn har jag haft sedan jag fyllde 18 år, med varierande styrka. 
Jag var till förra grannen som är optiker och kollade upp synen. Till min förvåning så har den blivit bättre under de fem senaste åren. Från -1,25 till -1,00. Prima nyhet! 

Han hade bra erbjudande i sin butik och man fick två skalmar för ett pris så jag köpte vanliga glasögon och solglasögon. Dessa är mina tredje solglasögon jag någonsin köpt och de första med styrka.


Det blev Marimekkos Unikko solbrillor. 

Jag skrattade redan och sa till min kompis att nu har jag gått och blivit "tant". Men hon menade att unikko är modernt igen. 

Jag har tydligen helt pippi på blommor, både ute, inne och på näsan.


Mina normala glasögon blev omedvetet identiska till mina gamla. Jag gillade formen och färgen på de gamla brillorna, men de fanns inte så roliga färger nu i utbudet. Mina bruksglasögon blev nu enfärgade, svarta. Mina första glasögon som har en neutral färg :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar