söndag 16 februari 2020

Dyr ensamtid

Det har varit ett väldigt speciellt veckoslut. Barnen var övernatt hos morföräldrarna för första gången i år. Mitt i allt kunde jag och Mannen äta precis vad vi ville och titta på tv en kanal vi själva fick välja. Äta utan att hämtar papper till spilld mjölk eller torka en rumpa på ett barn som blev toanödig vid matbordet.  Säga en hel mening utan att bli avbruten tre gånger minst. 
Sedan badade vi bastu, i tystnad, utan att behöva redan ut barnens gräl eller hjälpa dem fram och tillbaka från bastun till badkaret, tre gånger minst.


Det blev sushi och bubbel till middag. Ingen rynkade på näsan åt det :)

Jag har stickat, läst trädgårdsböcker, ätit choklad, beställt fröer, uppdaterat kalendern och tittat på tv. Satt armaturer och klänningar till salu på loppis och har redan idag sålt en klänning (som blev redan upplockad).
Så underbart lugnt. Jag steg upp klockan 8 och behövde inte koka gröt till frukost och leka med bilar efteråt (jag är den bästa på att leka med bilar i vårt hus tycker Lillebror).

När vi hämtade hem barnen så var de super glada. Oj vad de hade haft roligt! Mat de gillar, glass till efterrätt, lek och så sov de BÅDA till kl.8! Alltså vad?! Lillebror sover sällan längre än till 7.30! På sistone har han varit uppe och hoppat redan kl.6.30. 

Ärligt talat så har jag bara satt en gång ut min nos detta veckoslut och det var när vi hämtade hem barnen idag. Stormen Dennis med sin vind och regn gör det så mysigt att sitta här inne. 

Kanske jag inte har berättat, men föregående stormen Ciara puttade ner vår belysning utomhus. Inga små vindar här inte! Men vi lyfter inte upp dem, belysningen har blivit så dålig och söndrig att det är dags att förnya armaturen. Men Ciara gav oss en puff att åtgärda det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar