måndag 20 april 2020

Att röra på sig

Nu har vi fem veckor av isolering bakom oss och den sjätte veckan startade.
Jag var ute och gå med min kompis i lördags (med bra avstånd :) )och då berättade hon att hon rör på sig mycket mera nu än före isoleringen. Då slog det mig att det har gått mot motsatt riktning för min del.
Jag rör på mig mycket mindre nu! Jag är mycket utomhus, men jag rör inte på mig på samma sätt.

Det blir inget förande och hämtade från dagis. Inga butiksresor till centrum, inga bibbabesök, ingen simtur i simhallen en gång i veckan, ingen pilates.
Jag far bara på en liten promenad efter Mannens arbetsdag och sen far vi med barnen små trudilutter till lekparker, skogar och cykelturer på max 2 km (de orkar ju inte längre).

Trädgårdsmotionen har ökat nu på våren när jag kånkar på myllsäckar och gräver sten på backen.


Härliga härliga vår!

Det var en helt bra tankeväckare att min rörelse minskat så mycket. 
Jag får fundera vidare på den saken så att jag inte blir stel som en kratta plötsligt. Vad jag kunde hitta på för att röra på mig lite aktivare igen...

Smulan och Lillebror har inte sett kompisar eller varit någon annanstans än hemma eller utomhus. Det enda som Smulan har berättat att hon saknar är simhallen. Åååh, vad hon saknar simhallen!! Butiken saknar hon inte alls för maten kommer ju ändå hem en gång i veckan som normalt med matleverans och att bibban är stängd gör inget för då får hon ha böckerna extra länge.

Det enda som Lillebror har meddelat att han saknar är invårnarparken och alla bilarna som finns där :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar