lördag 25 april 2020

Storstädning

Temat städning fortsätter på bloggen.
Idag städade vi inte hemma hos oss, utan hos svärföräldrarna.

De har grejer så det räcker och blir över. På tomten där deras egnahemshus står är också Mannens farföräldrars gamla hus. Där finns allt man kan tänka sig, grejer från 1940-talet till 2000-talet.  Mannens, hans systers, Mannens pappas och hans farföräldrars saker.



Nu när man ändå inte kan fara någonstans så kan man väl lika bra städa, vi pushade på och lovade att vi hjälper till hela dagen och städa. Vi tömde huset, vinden och källaren. En STOR sopkontainer blev proppfull. Där ligger allt från gamla verktyg, Barbien, tidningar, hyllor, skåp, tvättmaskiner, skidor, skrivbord, allt!

Inget kan man ge till återvinning för att det är ett mögelhus.
Några saker nappade jag åt mig, tre stycken glasburkar. Dem skall jag ha ute och jag har diskat dem väl så de borde vara helt okej. 


Jag har pyntat vårt lilla tomtebo. Ett gammalt ljus-hus jag hittade på loppis.

Under 6 timmar fick vi det största bortfört till sopkontainer. Det dammade och yrde så mitt munskydd var alldeles brunt när vi var färdiga. Urgh. Nu känner jag att vi alla måste bada bastu och skrubba oss rena från allt damm, mögel och sågspån.

Det känns jätte skönt att äntligen ha fått det tömt. Konstigt nog fastän det inte är våra grejer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar