onsdag 8 april 2020

Växter och trädgård

Jag är så glad över min trädgård! 
Nu när man skall vara helst hemma och inte träffa någon så måste jag nog säga att tur att det är vår och underbart att jag har en trädgård. Här finns hur mycket (roligt) jobb som helst.
Gammalt skall krattas/plockas bort och nytt tittar fram.

Narcisserna runt äppelträdet som jag petade ner i höstas har visat sina gula blommor.


Så söta!

Min turkiska julros och redan blommat en tid nu.


Lime-gul skulle jag kalla färgen.

Jag slog till och fyllde krukorna med violer av alla färger.


Narcisser också. Dem petar jag ner i jorden i höst igen.

En större planta kom hem med mig. Den vackra rhododendron "Nova Zembla".  Den kommer att få röda blommor och blir ungefär lika lång som jag.


Den ligger nu på gränsen mot grannen. Här fanns en perfekt plats för en rhodo. Ett tomt glapp mellan en vacker sten och två enorma tuijan. 

Jag som inte varit någon stor vän av rhododendron har nu plötsligt två :) Besöket till "Alprosparken" (klick) ändrade totalt min åsikt om dessa skönheter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar