tisdag 7 april 2020

Gardinstyg på stol

Mina vackra stolar som jag fick av farmor klädde jag om 2011 (klick)
Jag älskade det fina tyget med tryck på, men tiden har tagit sin ton på den. My älskade att ligga på stolarna och det var ju ett ganska tunt säcktyg. 

I ett år har jag funderat på att klä om dem och nu i isoleringstider kom jag på att jag har ju alldeles ljuvligt tyg här hemma! Mina gamla köksgardiner (klick) som inte passar någonstans efter att vi flyttat. 


Till vänster stolen med gamla tyget och till höger den nya sitsen med köksgardinerna.

Dessa stolar använder vi inte mera vid matbordet så det gör inte så mycket att det finns mycket vitt mellan mönstret. Det borde inte komma så lätt fläckar på dem när de inte används bland matprodukter så ofta.


De bor i vårt pysselrum/arbetsrum/bibliotek.

Vad jag blev glad över att jag får på detta sätt titta igen på mina underbara köksgardiner :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar